Boli sme nadšení, zapálení a plný nápadov. Svoju tvorivosť sme sa rozhodli využiť naplno. Založili sme si webové stránky, na ktorých sme chceli tvoriť akýsi online magazín o veciach, o ktorých sa inde nepíše. Čo vám budem hovoriť, vytúžené ovocie nedozrelo po mesiaci ani po dvoch. Dnes však viem, že sa netreba vzdávať a na webe makať. Jedného dňa sa toho ovocia najete až po uši.Žltá lupa namierená na  monitor s nápisom SEO
 
Dobrý nápad nestačí
 
Keď sme ešte len rozoberali a riešili, čo presne budeme na web vešať, boli sme si istí, že náš nápad je svetový. Doslova sme našli dieru na trhu. Veci, o ktorých sme chceli písať sme na nete nevedeli nájsť nikde. Preto sme boli presvedčení, že to musí ľudí zaujať. Po spustení stránok, naloadovaní všetkého, so sme mali, sme čakali dni a týždne. Články a videá sme zdieľali cez sociálne siete, niekedy sme ich pridali aj do nejakej internetovej diskusie, no nič. Návštevnosť bola viac ako mizerná. Aj sme to už chceli vzdať, no vtedy ako blesk z jasného neba, nám kamarát internet začal vyhadzovať reklamu na optimalizáciu pre vyhľadávače.
 
Vďaka ti, SEO!
 
Trošku to skrátim. Preštudovali sme si, čo to vlastne SEO je. Nejaké základné informácie sme mali aj pred tým, no nebolo to nič, na čom by sa dala stavať celá optimalizácia. Najprv sme si našli poradcu, ktorý nás nasmeroval, ktorým smerom sa uberať. Následne sme si našli copywriterov a weby, kde bolo možné umiestňovať spätné odkazy. Na technickú časť optimalizácie sme si zaplatili firmu, to by sme totiž sami nezvládli ani za dva roky.Biela počítačová klávesnica s červeným tlačidlom „HELP“
Tento spôsob bol zdĺhavejší a v konečnom dôsledku možno i drahší. Mohli sme si zaplatiť SEO agentúru, ktorá by urobila všetko za nás a možno by sme dostali aj nejaké zľavu. Takto sme si museli pracne hľadať každú jednu časť SEO, ale nakoniec dopadlo všetko dobre, takže sme nejaké zásadné chyby asi neurobili. Takže priatelia, nevzdávajte svoje internetové sny a určite vyskúšajte optimalizáciu.